zondag 16 december 2012

Om bij weg te kwijlen





Als er iets is waar ik verslaafd aan ben, dan is dat wel eten. Nee, ik ben niet zo'n type die alles kan eten zonder aan te komen, en toch kan ik niet stoppen. Mijn favoriete voedsel? Dat kan ik niet zeggen, dat verschilt elke maand, misschien wel elke week. Toch heb ik mijn winter favorieten voor jullie op een rij kunnen zetten.



 
Wafels. Ze kennen me op school als de wafelverslaafde. In de zomer een heerlijke wafel met ijsbolletjes of vers fruit, maar ook in de winter zijn wafels prima te eten. Al zou ik dan niet voor ijs gaan, maar warme chocolade saus of iets dergelijks. Oh man ik hou gewoon van wafels. Als ontbijt, lunch én avondeten. (behalve die van de Walibi, die zijn niet te eten. Sorry Walibi, verder ben je een geweldig pretpark hoor.)



Warme chocolademelk kan natuurlijk niet missen op deze winterdagen waar de droge wind je een ontzettende dorst geeft. Het liefst drink ik deze met heel veel slagroom, mini marshmallows en caramelsaus (je kan natuurlijk ook chocoladesaus nemen, wat je zelf lekker vind.)






Candy canes, jeetje wat heb ik daar een grote liefde voor. Mijn nieuwe verslaving. Voor bij de warme chocolademelk, aan de kerstboom of gewoon als snack; deze dingen zijn perfect! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nooit eerder heb gehad omdat ze de voorafgaande jaren simpelweg bijna niet te vinden waren in ons landje (in Amerika is het wel al jaren populair rond deze tijd). Het is eigenlijk gewoon een zuurstok en ze zijn te vinden met aardbeiensmaak of pepermuntsmaak. Ik heb de mijne bij de hema gehaald en die kostten 2.50 voor ongeveer 15 stuks.

  One of my all time favourites: chips and chick mcnuggets. Ik ga ontzettend graag naar de McDonalds, echt veel liefde daarvoor. Nee, ik ga niet zo vaak, hoogstens één keer per twee maanden, maar als ik ga moet ik toch altijd chips én kipnuggets hebben. Ik weet dat het alles behalve gezond is maar het is zo... lekker!
Afgezien van het feit dat het winter is, kan een koud drankje er altijd wel in.
Ik ben helaas allergisch voor cola


maar ja af en toe drink ik  het ook nog wel een keer , stiekem, maar dan lig ik die avond wel met ontzettende buikpijn in bed. Jammer.
And last but not least; zelfgemaakte koekjes. Ik heb op mijn youtube kanaal thecolorbible een tutorial opgenomen hoe je zelf 'love' cookies kan bakken. Hartstikke simpel, maar ik vond het leuk om te doen!

Dit was de blogpost voor vandaag eigenlijk alweer, ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden en nu net zo veel honger hebben als ik. Nee grapje, dat hoop ik niet. Maar zo wel, ren dan naar beneden, scheur een grote zak chips open (want dat kan er eigenlijk ook altijd wel in) pak een groot glas limonade en geniet. Want ik ga dat ook doen. Food is my best friend.

Kiss.
Ebru









Geen opmerkingen:

Een reactie posten