woensdag 26 december 2012

Niet iedereen vind het leuk om boeken te lezen, maar meestal is er voor iedereen wel een bepaald boek bij die je echt heel leuk vind. Ik heb wat boeken uit mijn stash gezocht, voor vier verschillende soorten personen.
1. Degene die wat meer van horror en spanning houd.
2. Degene die echt van meisjes meisjes boeken houd
3. Degene die reisverhalen erg leuk vind.
4. Degene die verhaaltjes, gebaseerd op de werkelijkheid erg leuk vind.

Voor de eerste persoon heb ik een aantal boeken gekozen die je vast niet zijn ontgaan.
1. De hongerspelen - Suzanne Collins        4. Het korte tweede leven van Bree Tanner -    Stephenie Meyer    
2. Vlammen  - Suzanne Collins                  5. Beest - Ally Kennen 
3. Spotgaai. - Suzanne Collins                   6. Britannica - Willem Asman


De hongerspelen, vlammen en spotgaai horen bij elkaar. Die kent iedereen wel, toch? Zo niet, dan weet ik al dat je niet zo'n lees type bent, want jeetje wat zijn deze boeken populair.
Het korte tweede leven van Bree Tanner is een gedeelte uit twillight, maar dan geschreven vanuit een slecht persoon, die uiteindelijk niet zo'n happy ending heeft.
Beest is een boek over een jongen die in een pleeg gezin woont, hij heeft een geheim groot beest opgesloten in een kooi zitten. Als mensen er achter komen hangt hij. Het klinkt heel nep, maar het is een vrij leuk boek.
Britannica heb ik nog niet uitgelezen maar het gaat over één of andere rechter die via zijn oude liefde bij wat sleutels van dagboeken van zijn overleden vader en zijn vrienden komt, en dan raakt hij verstrikt in een hele mysterie en blablabla, veel te ingewikkeld, maar misschien wel jouw smaak :)

Voor de tweede persoon had ik de meeste keuze, omdat dit ook mijn smaak is qua boeken.
1. Conffesions of a shop a holic - Sophie Kinsell      4.    Dat heb ik weer - Carry Slee.
2. Vriendschap of verliefd? - Eva Susso              5. Angus, thongs and perfect snogging - Louise Renninson
3. Hoe overleeft Rosa in New York? - Francine Oomen  6. Katie's keuze - Luisa Plaja



Boek één gaat simpelweg over een shopverslaafde die ontzettend veel in de schulden zit, maar blijft shoppen. Echt vermakelijk.
De tweede heb ik een vrij lange tijd terug gelezen, maar gaat over drie vriendinnen die dan verliefd worden, een standaard verhaallijn, maar toch een uniek boek.
De derde gaat over Rosa die jullie allemaal wel kennen van de 'hoe overleef ik' serie. Ze is niet aangekomen op de kunstacademie en gaat naar New York als au pair van Vita, die snijd en erg depressief is. Haar vriendje Neuz gaat ondertussen 'vreemd' en vlucht naar Berlijn.
Het vierde boek is gewoon een hele serie van Britt die ontzettend onhandig is en heel veel meemaakt.
Het 5e boek is nog niet zo lang geleden ook verfilmd, en gaat over een meisje met dezelfde problemen als wij allemaal; puistjes, te weinig geld, liefde...
En Katie's keuze heb ik ook een hele tijd terug gelezen. Gaat over een meisje dat verhuisd en er alles aan doet om populair te worden, maar de nerdie Kate schuilt ook nog ergens in haar rond.

Voor de derde persoon had ik de minste boeken, hoewel ik deze boeken ook heel interessant vind, en het liefst zelf ook reisverhalen schrijf.

1. Mijn reis met Jake
2. Hoe overleeft Rosa in New York.


De eerste ben ik nu aan het lezen. Het gaat over een meisje die weigert auto te rijden, maar de auto moet toch terug naar haar woonplaats. Daarom regelt haar moeder een knappe chauffeur waarmee ze 5 dagenlang in een auto moet zitten.
En de tweede vond ik eigenlijk ook wel bij reisverhalen passen, omdat Neuz en Rosa allebei vluchten naar een ander land.

Voor de vierde en meteen ook de laatste persoon heb ik ook een paar boeken:
1. Echte mannen eten geen kaas. - Maria Mosterd
2. Lover of loser - Carry Slee

3. Mijn schaduwzusje - Jane Allison


Het eerste en tweede boek gaan beide over loverboys. Het derde boek gaat over twee gezinnen die uit elkaar gescheurd worden door elkaar, en van partner wisselen. Beide gezinnen hebben twee dochters.
Het eerste en derde verhaal zijn het verhaal van  de schrijfster zelf, die heeft het echt meegemaakt. Het tweede verhaal is verzonnen door Carry Slee, maar toch gebaseerd op de werkelijkheid.

Heel veel leesplezier en ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten